14.20

1. Beskriv din inredningsstil med tre ord?

  • färgglatt, återvunnet & mysigt 

(null)


2. Hur väcktes ditt intresse för inredning?

Det har funnits väldigt länge och jag blev nog intresserad när jag fick göra om i mitt rum som ung titt som tett! Tror jag flyttade om mina möbler i rummet en gång i veckan haha 


3. Vilket var ditt senaste impulsköp till hemmet?

  • har basically impulsköpt allt men det senaste var nog en ram till vår tavla vi nu har på väggen. Då åkte jag till ikea 20 min innan stängning och köpte tavlan eftersom vi hade haft motivet så länge utan att kunna sätta upp den och då fick jag nog haha

(null)


4. Hur bor du?

  • bor i en 40 kvm stor lägenhet, med sovalkov, separat kök och ett litet badrum och en liten balkong! 


5. Vad är dina tre bästa tips för en snabb make over hemma?

  • måla väggarna!! Det är inte så farligt som folk tror att slänga upp lite färg på väggarna, för om man inte trivs kan man alltid byta. En annan enkel sak är att byta ut gardiner och de tyger man har hemma för ett annat intryck. Även flytta om möblerna för en annan känsla i hemmet. 


6. Vilka inredningsbutiker handlar du oftast i?

  • Tycker om att gå runt på ikea, men föredrar mest att återvinna gamla prylar som ingen vill ha längre så mycket i vår lägenhet är antingen köpt på blocket, läkarmissionen eller ärvt! 

(null)


7. Vad är du mest nöjd med i ditt hem?

  • jag älskar ju allt med vårt hem!! Men är nykär i köket just nu.                     


8. Vilket är ditt bästa renoveringsprojekt?

  • Om man räknar måla och tapetsera så är det ju hela lägenheten. 

(null)


9. Nämn något du helst gömmer när du får besök?

  • ALLA våra damn kläder! De finns för mycket av det och vi har inte tillräckligt med förvaring haha 


10. Vilket är ditt sämsta köp till hemmet?

  • oj! Har nog inte gjort något sånt köp ännu. Men att ta hem en stor skrivmaskin från pappas jobb var nog ett dåligt drag i alla fall då den endast tar plats nu.. 


11. Vilken möbel är din absoluta favorit?

  • jag absolut älskar vårt sideboard jag ärvt från min mormor. Den är super fin i trä med svarta detaljer. Sen älskar jag alla våra franslampor vi har. Den första lampan fick jag i present när jag hjälpt Oskars mamma att måla om och vi var på läkarmissionen och jag såg denna lampa och vart kär, så fick jag den! Även den fina blommiga lampa som finns på bild lite högre upp som jsg köpte på läkarmissionen för endast 150:-! 


12. Vilka två färger dominerar i ditt hem?

  • de färger som dominerar här hemma är nog lilatoner och vinrött. 

(null)


13. Nämn en trend du aldrig hakat på?

  • Jag är ju inget fan av vita hem! Men jag har faktiskt haft det i mitt förra rum, men jag trivdes aldrig och det är antagligen därför jag gått berzerk här hemma :-) 


14. Nämn en trend du absolut hakat på?

  • jag gör inte trender.. men retro är väl lite inne ännu så retro skulle vara en trend jag kind of hakat på. 

(null)


15. Vilket rum i ditt hem skulle du beskriva som "rummet som Gud glömde"?

  • det finns faktiskt inget sånt rum här eftersom vi har det ganska litet finns det inget rum som man skulle kunna glömma utan allt ska se bra ut! 
Allmänt | |
Upp