15.09

 
Hello bloggen! Sitter och drömmer mig tillbaka för lite mindre än ett år sen, i mars tror jag det var när det var varmare och solen började visa sig. Jag hatar verkligen dessa kalla månader, jag klarar inte av det legit jag står inte ut!!! Speciellt inte nu när jag har blivit så pass förkyld att jag har ännu en sjukdag och helgen kommer även den läggas på sjukligheter, måste verkligen bli ordentligt frisk denna gång! Men hade i alla fall med tanke på bilderna ovan en riktigt bra vår förra året. I februari var vi i London och i maj var vi i Barcelona. Barcelona har dessutom efter det blivit en av mina favorit städer. Tyvärr blir det inte samma i år med resorna då vi inte har råd att åka på så mycket resor så vi satsar på att åka i sommar också vilket gör vintern ännu värre att stå ut med!
 
Här kommer 4 fun facts:
- Var på vårdcentralen imorse eftersom jag behöver en starkare hostmedicin för inget tar på min hosta som man kan köpa receptfritt och det fick jag. Fick även äran att ta ett blodprov för att se så det inte var lunginflammation men det var det som tur var inte. Dock skräcken att ta ett stick i fingret hehe, tur att Oskar var med! 
 
 
- Idag har jag orkat söka lite jobb, hatar att söka jobb för det är så sjukt löjligt att man ska skriva om sig själv på jobb man knappt vill ha.. Men jag sökte två jobb som jag faktiskt kan tänka mig att jobba med så vi får se hur det går!
 
- Min distansutbildning började för övrigt i måndags, som handlar om kost men synd bara att jag inte har orken med förkylningen (läs koncetrationen) att börja ännu. Kollade på några frågor igår och började på en men orken och koncentrationen fanns inte där så ska väl komma på sätt att "lura" mig själv att plugga haha! Jag är ju faktiskt taggad och intresserad av ämnet. 
 
- Och kanske det bästa kommer sist!!!!!! Jag och Oskar har kommit fram (ganska spontant, kom på det idag) till att vi ska skaffa en bebis!!!! En liten familjemedlem. Alltså inte vad som helst, utan en hamster!!! En guldhamster såklart. Oskar är allergisk mot katt och hund så vi kommer aldrig kunna skaffa katt vilket var tanken och eftersom jag är så van vid husdjur och verkligen känner avsaknad, så skaffar vi en liten hamster. Vi ska faktiskt köpa den i helgen troligtvis. Så, vi vill ha en hane och funderar lite på namn. Hittills har vi kommit fram till antingen Frank, Earl (efter Earl Sweatshirt), Biggie, Luke Skywalker evetuellt bara Skywalker. Vad tycker ni? Finns det ett potentiellt namn? Vi vill ha något roligt och ovanligt namn!! 
 
Puss & Kram
Allmänt | |
Upp