14.04


Hej bloggisen! Äntligen freeeeedag. Har känt mig mer och mer som en människa och idag har jag äntligen kunnat sätta på mig mitt fleeceställ (aint risking more förkylning) och begett mig ut. Var nämligen på xl zoo i Barkarby för att kika på lite hamster inredning. Tänkte köpa hus och springhjul, basically rubbet men jag fick sådan beslutsångest om hamstern ska ha ljust trä eller mörkt trä på detaljerna. Buren ska ha naturligt tema så inga plastgrejer och löjliga färger ska finnas utan det ska se fint och naturligt ut. Så jag får ta hjälp av Oskar istället som kan ta beslut lite lättare än en själv! Var även och handlade lite till fredagsmyset ikväll då det endast blir hemmakväll ikväll. Efter att vi har varit och hämtat upp hamsterburen jag hittat på facebook marketplace! Kap! 
Tänkte även dela med mig av ett enkelt och nyttigt recept för fredagsmyset. 


How to make grönkålschips:
(null)
Du behöver
1 påse grönkål (mängden spelar inte så stor roll ta så mycket du vill ha de kommer krympa i ugnen dock)
Sesamolja (vilken olja som helst funkar men denna olja ger god smak) 
Havssalt  (evetuellt kan du använda flera kryddor som du tycker passar) 

Dra av bladen från stammen i passande storlek, vi tog lite mindre blad.Blanda allt i en skål och lägg sedan ut på en plåt med bakplåtspapper.  
Sätt ugnen på 200 grader och lägg in grönkålen i 7-10 minuter. Ha koll på dem för de blir lätt brända. Men! Ju chrunshier desto bättre. 
Puss!!! 
Allmänt | |
Upp