12.36

God eftermiddag! :-)
Var uppe vid 08.30 imorse när Oskar skulle till jobbet och strax efter han åkt, så åkte jag och handlade en sväng. Har inte haft så mycket mat att använda till luncher då jag alltid börjar runt 15 på eftermiddagen så det var dags för lite påfyllnad! så när jag sedan kom hem började jag göra en vegansk gröt till frukost. Tänkte dela med mig av receptet för det var MVG i smak och mättnad också!
 
DU BEHÖVER: (2 PORTIONER)
- 1 äpple
- 5 dl mandeldryck
- 2 dl havregryn (jag använde fiberhavregryn)
- 1 krm salt / släng i lite på känn
- Valfri mängd av tillbehör, jag hade hallon men använd dina favoritbär!!! <3333
Du börjar med att skära äpplena i tunna skivor

Sedan blandar du i mandeldrycken och äppelskivorna i en kastrull och kokar upp det
 
Nu rör du i havregrynen och ev. salt och låter detta koka upp igen.
Sedan sänker du värmen och låter gröten sjuda i 3 min eller medan du diskar gårdagens tallrikar ;-) Nu ska gröten ha tjocknat annars låt sjuda lite till..
 
Nu är det faktiskt bara att garnera gröten och slänga på dina favorit toppings till gröt! Även lite mandelmjölk på är gott. Ska testa ha i lite kanel nästa gång faktiskt. ENJOY! 
PUSS!
Allmänt | |
Upp