16.55

Hejhej bloggen! Länge sedan vi hördes av men idag har jag tid över och tänkte skriva ett inlägg om vår husvagnssemester vi kom hem ifrån i lördags. Vi började vår semester i Karlstad.
Vi låg på campingen som kallades för Bomstadbaden. Låg precis nere vid en fin strand med långgrunt vatten och super varmt i vattnet också! Första dagarna var dock lite mulna och kanske skön temperatur. Vi spenderade en av dagarna att upptäcka Karlstad. Staden var helt okej, vi var på ett konstmuseum och åt på en god italiensk restaurang där vi delade på en veggie pizza och en tryffelpasta ofc. Under vistelsen i Karlstad fick vi även problem med husvagnen, det vart något elfel i vagnen så vi levde resten av resan utan ström. Som tur var kudne vi använda kylskåpet men inget annat fungerade. Sånt som händer! Men jag tyckte bara det gjorde allt mysigare för när det började mörkna tände vi ljus och använde ficklampor, hur mysigt är inte det? Annars tog vi det bara lugnt, tog lite kvällsdopp och solade under de finare dagarna.
Vårt nästa stopp var Lidköping.
På tisdagen hamnade vi i Lidköping och påvägen dit stannade vi i kristinehamn och kollade två second hand affärer och senare under dagen var vi framme på campingen, kronocamping. Det var ett femstjärnigt ställe som var huuur stort som helst. Jätte mysigt och fint! Där hade vi även stranden super nära! Stranden där var riktigt skum dock, det var så långgrunt att man gick nästan en km ut i vattnet och det var fortfarande inte ens vatten upp till midjan.. Men svalkande vatten var det for sure för det började bli riktigt varmt när vi kom till Lidköping. Första dagen spenderade vi i staden för utforskning. Vi fick bättre feeling av Lidköping än Karlstad. Det var en liten stad med söta gamla trähus och mysiga små affärer att gå in i. Vi åt lunch inne i staden och till vår förvåning (för vana) fanns det knappt någon vegetariskt mat vilket var lite tråkigt så fick liksom äta pizza. (inte för att det inte är gott men fanns inga alternativ) Vi fastnade även inne på en tatueringsstudio ett braa tag för ägaren var så himla trevlig och over all var hela Lidköping super mysigt och trevligt. Vi kunde även gå in till centrum på bara 15 minuter och på tillbaka vägen tog vi ett minitåg som åkte enda in till campingen. Riktigt turistigt! På torsdagen kom våran kompis Egil och vi åkte till Skara sommarland som endast låg en halvtimme bort. Chockade vart vi när vi såg alla människor som befann sig på vattenlandet hehe .... Köerna var gigantiska så på vattenlandet åkte vi endast en attraktion men på andra delen av sommarlandet var det inte lika mycket köer så vi åkte lite berg och dalbanor och flumerider ofc! Love it!! Dagen efter drog vi även till Läcköslott som är ett gamalt slott med massa historia. Vi gick även på en rundtur där för Oskar så gärna ville. Lite segt men ack så coolt slott med MASSA prååååål.
På lördagen åkte vi deppigt nog hem och påvägen stannade vi i Örebro, på vingåker outlet då jag aldrig varit där och ville se what the fuss is about. Det var dock bara helt okej, inte riktigt de märken jag tycker om mest men kul att ha varit där när vi ändå åkte förbi!