11.37

Happy valentines allihoppa!!!! Denna dag i ära tänkte jag ge er två nice tips.

(null)
Det första tipset är super enkelt! Jag vet inte om jag är den enda som stör sig på att behövs öppna massa olika förpackningar och stänga dem osv när man ska ha frön på sin frukost etc??? Personligen tycker jag bara det är jobbigt och slösar på tid så här om dagen tog jag tag i det. Har nämligen sparat kryddburkar (vi kryddar som bara den i vår mat så blir många burkar) och la helt enkelt i de frön vi använder mest så är det bara att strö på din frulle! Huuuur najs som helst är det!!! Och snyggt också :-) 
(null)
Mitt andra tips är en hemma gjort nyttig shot man ska dricka på morgonen! 
Denna innehåller dessa härligheter:
1 liter vatten
1 hel ingefära
2 citroner
Gurkmeja
 1 msk Honung 

Det du gör är att hälla upp 1 liter vatten i en kastrull och riv ned ingefäran i kastrullen med en skvätt gurkmeja efter tycke. Låt det puttra i ca 20 minuter och ta sedan av det från plattan och sila bort all ingefära rester. Låt svalna lite och häll sedan i pressad citron och honungen. 
(null)
Enkelt, går snabbt och räcker ett tag i kylen! 

Kramis
Allmänt | |
Upp